Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Autor článku neměl na mysli učitele před důchodem, ale ty kteří ho pobírají a stále ještě vyučují.

Moje dcera měla v první třídě učitele důchodce, vše bez problémů, jedničky jako biče. Další rok jsme se přestěhovali a musela zabrat, aby si dobré známky udržela. Pan učitel byl hodný, ale méně náročný nežli její příští učitelka, která zasáhla včas a nenechala ji usnout na vavřínech.

Syn je vystudovaný učitel pro střední školy a již od studia pracuje jako manažér, díky znalosti anglického jazyka. Já důchodce, který musel mimichodem odejít do předčasného důchodu, stále na internetu hledám volné místo ve školství v Olomouci. Bohužel nenacházím a když se něco objeví, on tam pošle životopis a později jde na pohovor, zase žádný úspěch. Připadá mi, že kandidát již je předem vybrán a toto je jenom fraška. Někdy se stane, že nepřijde ani vyrozumění i tento kousek slušnosti některým ředitelům chybí.

Tedy není to o platech, jak slýcháváme říkat polistopadové ministry školství, když zdůvodňují nedostatek mladých učitelů, ale o nechuti ředitelů přijímat mladé lidi. Nemilují změny a ví, že se stávajícími zaměstnanci půjde vše ve starých, vyšlapaných kolejích, což preferují.

Souhlasím s pisatelem, že by měli mladí lidé pracovat s dětmi hned po studiu, kdy jsou ještě plni elánu a chuti něco dokázat a ne stále čekat na volné místo. Podaří-li se to až po čtyřicítce, zapadnou do stejného stereotypu, který tam nastolili jejich starší kolegové.

Učitel není povolání, ale poslání. To však neznamená, že je nenahraditelný. Včas odejít a to v době, kdy cítí respekt a lásku žáků, je umění a komu se to podaří, nikdy z mysli svých studentů nevymizí.V

0 0
možnosti

No třeba jo. A co po 20letech používání, kdy bude potřeba výměna? Máte promyšleno, co budete dělat? Do jaké firmy půjdete?

Já jsem programovala asi 17let, pak se změnily poměry ve školství, takže jsem začala uvažovat o návratu. Důvodem byla jakási únava a vyhořelost. Každé tři roky jsem měnila systém a programovací jazyk. Po 40letech člověk cítí, že to tak už nechce, jednak je pomalejší, musí soutěžit s mladšími, peníze ho pomalu přestávají zajímat ..... Takže návrat do školství byl celkem logickým vyústěním. Učila jsem na víceletém gymplu matiku, IVT a programování, věkové rozpětí 12-19let. S každou skupinou a v každém předmětu jsem musela pracovat jinak, stereotyp neexistoval.

A víte, kdo byl na naší škole nejlepší? Nejstarší kolegyně, bioložka. Její žáci sbírali jeden úspěch na olympiádě za druhým, dostávali se bezproblémů na medicínu(pochopitelně ti dobří). Nikdo z mladých kolegů na ni neměl, neměli totiž ty schopnosti a píli.

Btw., já jsem již v důchodě a nechtěla bych ani nikoho doučovat;-)

Rada - sepište Vaše geniální návrhy a myšlenky a zašlete jako podnět na ministerstvo. Určitě budou vděčni, že jste přišel na řešení.

1 0
možnosti
Foto

Přijde mi to, jako byste si dělal legraci sám ze sebe.

2 0
možnosti

Nepovedená reklama na vlastní stránky. Je mi z vás zle, Masopuste.

Rv

2 0
možnosti

Nejde o to, zda mladší, nebo starší. Jde o to, aby nebyli nafoukanými blbci. Nechcete už konečně školu opustit?

2 0
možnosti

Ono je vůbec blbost zdravit učitele. Možná kohokoliv. A taky nesouhlas s psaním SMS během vyučování je od kantorů nemístné (jakkoliv je to neslušné při proslovu kohokoliv kdekoliv). Prostě Vám se zdá být kázeň absolutním nesmyslem. A staří (podle Vás tak nad 40, max. 45) dobří již jen do šrotu.

Víte, o některých lidech platí, že by měli mlčet, bez ohledu na to, že je budou považovat za hlupáka. Protože když promluví (napíší blog), podezření potrvrdí. Obávám se, že to platí i o Vás.

5 0
možnosti
Foto

Na radu paní Sýkorové jsem dočetla článek na vámi uvedeném odkazu a když už jsem tam byla, přečetla jsem si vaše další články. Krom toho, že "flustrovaný" jste evidentně vy jsem našla pouze (opět) studenta Jindru a pár nicneříkajících blábolů.

Závěr byl, že se cítíte být lepší než nejen vaši starší kolegové, ale i lepší než podnikatelé a vůbec - lepší než celý zbytek světa.

Co mi hlava nebere je, že mí známí a kamarádi co vystudovali IT nebo se v tomto oboru samovzdělali a jsou aspoň trochu schopní, pracují všichni spokojeně v oboru a berou přinejmenším dvojnásobek platu učitele.

Pořád nechápu proč vy učíte?

2 0
možnosti
Foto

Hm, vy jste mi prapodivná existence...

1 0
možnosti

Doporučuji všem, aby to dočetli až do konce! Jestli totiž myslíte, že tohle je blábol, pak celek je blábol na n tou a vrcholí to FLUSTROVANÝMI učitelkami. O urovni jazyka škoda mluvit.

5 0
možnosti

Autore,co to má být? Zamyslete se nad sebou.

3 0
možnosti
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 182x
"Mám za sebou 15 let výuky na středních školách. Všiml jsem si, že náš vzdělávací systém někdy zbytečně plýtvá entuziasmem mladých lidí. Žáky a studenty bychom měli vést nikoli ke stále ještě populárnímu "diplomovému fetišismu", ale především k vlastní zkušenosti. Můj princip vzdělávání je jednoduchý: Když vás něco baví, dělejte to, pokud ne, běžte a dělejte něco jiného. Pak teprve přestaneme otročit neefektivnímu systému a místo toho si najdeme ve znalostech to, co nás skutečně baví."

Autor je odborný učitel IT na SPŠE Ječná a IT Step a specializuje se mimo jiné na webové technologie. Je také autorem blogu blogkantora.cz.

Seznam rubrik