Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EK

Vykašlete se na tablety. S těmi ať si hrají žáci doma.Dobrému učiteli stačí tabule a křída, špatnému nestačí ani vybavení kosmické agentury. Žáci si potřebují osahat skutečný svět, v tom virtuálním žijí neustále. Pořád všichni stůňou po kreativitě a nakonec jsou stejně omezeni tím, že škola za drahé peníze nakoupila nějaký software, a tak se bude využívat, i kdyby u toho žáci umírali nudou. Jistě, i mě, jako staré vykopávce IT v něčem pomáhalo, třeba elektronické třídnice nebo žákovské, ale ve vlastní výuce si tablety dokážu představit jen jako doplněk výuky bez nějakého většího významu. A pokud učíte na základce, tak nakonec většinu hodiny stávíte tím, že budete hlídat, aby žáci tablety nepoškodili, což se jim stejně nakonec podaří.

0 0
možnosti
DB

já sice již neučím, ale IT ve výuce jsem propagoval již v roce 1992. Ale od té doby se mnohé změnilo, řekněte mi prosím několik konkrétních postupů jak používáte tablety při výuce a co byste od nich očekával..něco sice z tohoto článku tuším, ale asi ne všechno....

SÁM nevím jestli jsou dnes IT pro výuku vhodné...možná jen jako nástroj..přístupový nástroj k internetu, kde si skutečně najdete co potřebujete...včetně opačných názorů a musíte přemýšlet....v humanitních vědách ale i na hraně vědění exaktních věd....

já používám pc především k nacházení informací, včetně informací o autorech a jejich knihách, které pak čtu jak v elektronické podobě tak v papírové ....

podle mne je hlavní úloha kantora "nažhavit studenty" na daný předmět..oni si pak informace již dokáží najít sami...jen k tomu musí mít chuť...a tu chuť jim musí zprostředkovat kantor....a tomu říkám pozitivní manipulace...podle mne tohle již je a bude jeden z největších úkolů pro kantory

Sám vy totiž říkáte, že si studenti chtějí jen hodinu odsedět a pak si jdou po svých....je nutné jim dát do hlavy, že právě tento předmět je ten o který se sami chtějí zajímat a půjdou si po něm sami....

tak jim ukažte důležitost a krásu daného předmětu....určitě neoslovíte všechny, ale když u jednoho uspějete , tak je to perfektní.....

0 0
možnosti
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 182x
"Mám za sebou 15 let výuky na středních školách. Všiml jsem si, že náš vzdělávací systém někdy zbytečně plýtvá entuziasmem mladých lidí. Žáky a studenty bychom měli vést nikoli ke stále ještě populárnímu "diplomovému fetišismu", ale především k vlastní zkušenosti. Můj princip vzdělávání je jednoduchý: Když vás něco baví, dělejte to, pokud ne, běžte a dělejte něco jiného. Pak teprve přestaneme otročit neefektivnímu systému a místo toho si najdeme ve znalostech to, co nás skutečně baví."

Autor je odborný učitel IT na SPŠE Ječná a IT Step a specializuje se mimo jiné na webové technologie. Je také autorem blogu blogkantora.cz.

Seznam rubrik