Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nestalo by se vůbec nic, stejně jako kdyby se zrušila povinná školní docházka.

0 0
možnosti

Brzy prijde doba, kdy vetsinu prace budou delat roboti. Pise se o tom uz dost otevrene. Jejich schopnost ucit se bude s lidmi neporovnatelna. Pak snad uz opustime zastarale, neefektivni a demotivujici znamkovani a prejdeme v ramci vychovy a vzdelavani k pristupum uchovavajicim kreativitu, originalitu a sebeuctu. Mozna az si vsimneme, jak se umela inteligence uci sama metodou opakovani, taky se trochu zamyslime. Kazdopadne ti pomali, nevykonni a frustrovani robutci co dnes vychazeji ze skol potreba nebudou...

0 0
možnosti

U maturitniho vysvedceni vnucky jsem porozumel jen ze ma prumer ze vsech predmetu 2,5. U jednotlivych predmetu pak tam byla cela rada znamek, ktere mi toho moc nerikaly, ale nejak z nich vyplynul pak i ten prumer.

Ovsem o ctyri roky mladsi vnuk dostal coby vysvedceni desetistrankove slovni hodnoceni kteremu rozumela jen snacha - ucitelka.

0 0
možnosti
Foto

Zrušit či změnit administrativním zásahem zavedenou číselnou klasifikaci samozřejmě není problém. Ale čím ji nahradit?

Vícestupňový systém nic neřeší, na okrajích stále bude „výborný“ a „nedostatečný“. Počet mezistupňů je vcelku nepodstatný.

Jako nejnešťastnější se vždy projevilo slovní hodnocení. Byl-li vytvořen jakýsi standardizovaný mustr, tak zase vznikla hodnotová stupnice (jen méně praktická a mnohoslovná) a nic se nezměnilo. Navíc sjednotit text tak, aby vyhovoval pro potřeby odborných předmětů (IT) i pro potřeby „výchov“ (TV) i pro potřeby hodnocení „klasických“ všeobecně vzdělávacích předmětů (ČJ, M) je prakticky nemožné a dovoluji si autora ujistit, že v nedávné historii už tu podobné pokusy byly. Neujaly se.

Ponechat volné pole tvořivosti jednotlivým kantorům zase neznamená nic jiného, než poměrně jasné číselné hodnocení nahradit jakýmisi silně zakonspirovanými mnohomluvnými a nicneříkajícími úvahami, které nejen že nebude možné jakkoli sumarizovat, ale ani je objektivně porovnávat. Nehledě na to, že mnoho takovýchto „hodnocení“ by se rychle a celkem oprávněně stalo zdrojem všeobecného veselí. To už zde ale také bylo.

A přesvědčit kantora, že má místo napsání jedné známky vytvořit vyčerpávající slohovou práci o schopnostech žáka? Vyučující matematiky (např.), který učí v cca pěti třídách, získá za pololetí jen v písemkách kolem tisíce známek. To byste po něm fakt chtěl, aby k nim vypracoval tisíc slohovek?

2 0
možnosti

Dnes má každá větší firma oddělení controllingu, které velmi jednoduše kalkuluje, plánuje a pak to hodnotí. Ta hodnocení jsou takové známky pro dospělé, bez toho by se žádná firma moc nehnula dopředu.

0 0
možnosti

..., které velmi jednoduše řečeno kalkuluje,...

0 0
možnosti

R^:-)

Nějaké hodnocení žáka musí být, nejen pro osobní zpětnou vazbu, ale hlavně kvůli dalšímu uplatnění - základní škola je sítem, kde se žák převážně učí učit (nikoliv studovat - žák není student) a podle toho, jak lehce zvládá či nezvládá, je hodnocení vstupenkou na další typ školy. Vím, že obsahem osnov základního školství je spousta nesmyslů, ale je to strategie zmíněného síta. V našich končinách se hodnotí obráceným dvacetibodovým způsobem, přičemž 10 bodů a níže je už jakoby nedostatečná, takže prakticky se hodnotí deseti stupni a někde jen A až E. Slovní hodnocení je jeho jemnější forma a buď se do něj klíčovými slovy šifruje skutečný stav, nebo body zůstávají uloženy v počítači - je to kvůli kontinuitě v následném ročníku, kde už může působit jiný pedagog apod. Hodnocení bude vždy, ale nevylučuji změnu formy, která nebude subjektivně tak tvrdá atd. ;-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS