Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F18r41a31n32t52i85š22e68k 36K67š94í51r 2619496805

Nestalo by se vůbec nic, stejně jako kdyby se zrušila povinná školní docházka.

0/0
18.8.2017 17:58

Z15u26z94a78n86a 75F92a47n83t10o81v89a 2667460980136

Brzy prijde doba, kdy vetsinu prace budou delat roboti. Pise se o tom uz dost otevrene. Jejich schopnost ucit se bude s lidmi neporovnatelna. Pak snad uz opustime zastarale, neefektivni a demotivujici znamkovani a prejdeme v ramci vychovy a vzdelavani k pristupum uchovavajicim kreativitu, originalitu a sebeuctu. Mozna az si vsimneme, jak se umela inteligence uci sama metodou opakovani, taky se trochu zamyslime. Kazdopadne ti pomali, nevykonni a frustrovani robutci co dnes vychazeji ze skol potreba nebudou...

0/0
17.8.2017 17:07

V46o41k47o83u47n 51V14l32a11d89i67m90i20r 8322178199598

U maturitniho vysvedceni vnucky jsem porozumel jen ze ma prumer ze vsech predmetu 2,5. U jednotlivych predmetu pak tam byla cela rada znamek, ktere mi toho moc nerikaly, ale nejak z nich vyplynul pak i ten prumer.

Ovsem o ctyri roky mladsi vnuk dostal coby vysvedceni desetistrankove slovni hodnoceni kteremu rozumela jen snacha - ucitelka.

0/0
17.8.2017 14:06
Foto

V24l64a67d75i85m62í71r 29A97i66m 5843157283458

Zrušit či změnit administrativním zásahem zavedenou číselnou klasifikaci samozřejmě není problém. Ale čím ji nahradit?

Vícestupňový systém nic neřeší, na okrajích stále bude „výborný“ a „nedostatečný“. Počet mezistupňů je vcelku nepodstatný.

Jako nejnešťastnější se vždy projevilo slovní hodnocení. Byl-li vytvořen jakýsi standardizovaný mustr, tak zase vznikla hodnotová stupnice (jen méně praktická a mnohoslovná) a nic se nezměnilo. Navíc sjednotit text tak, aby vyhovoval pro potřeby odborných předmětů (IT) i pro potřeby „výchov“ (TV) i pro potřeby hodnocení „klasických“ všeobecně vzdělávacích předmětů (ČJ, M) je prakticky nemožné a dovoluji si autora ujistit, že v nedávné historii už tu podobné pokusy byly. Neujaly se.

Ponechat volné pole tvořivosti jednotlivým kantorům zase neznamená nic jiného, než poměrně jasné číselné hodnocení nahradit jakýmisi silně zakonspirovanými mnohomluvnými a nicneříkajícími úvahami, které nejen že nebude možné jakkoli sumarizovat, ale ani je objektivně porovnávat. Nehledě na to, že mnoho takovýchto „hodnocení“ by se rychle a celkem oprávněně stalo zdrojem všeobecného veselí. To už zde ale také bylo.

A přesvědčit kantora, že má místo napsání jedné známky vytvořit vyčerpávající slohovou práci o schopnostech žáka? Vyučující matematiky (např.), který učí v cca pěti třídách, získá za pololetí jen v písemkách kolem tisíce známek. To byste po něm fakt chtěl, aby k nim vypracoval tisíc slohovek?

+2/0
17.8.2017 12:57

M50a13r73c91e10l33a 14N51e18č32a79s98o33v63á 8361749208880

Dnes má každá větší firma oddělení controllingu, které velmi jednoduše kalkuluje, plánuje a pak to hodnotí. Ta hodnocení jsou takové známky pro dospělé, bez toho by se žádná firma moc nehnula dopředu.

0/0
17.8.2017 1:29

M74a88r84c91e40l90a 60N78e75č63a49s84o28v26á 8821539268860

..., které velmi jednoduše řečeno kalkuluje,...

0/0
17.8.2017 1:30
Foto

W45a39l17d85a 54W71i56n45t94e86r 6387179921339

R^:-)

Nějaké hodnocení žáka musí být, nejen pro osobní zpětnou vazbu, ale hlavně kvůli dalšímu uplatnění - základní škola je sítem, kde se žák převážně učí učit (nikoliv studovat - žák není student) a podle toho, jak lehce zvládá či nezvládá, je hodnocení vstupenkou na další typ školy. Vím, že obsahem osnov základního školství je spousta nesmyslů, ale je to strategie zmíněného síta. V našich končinách se hodnotí obráceným dvacetibodovým způsobem, přičemž 10 bodů a níže je už jakoby nedostatečná, takže prakticky se hodnotí deseti stupni a někde jen A až E. Slovní hodnocení je jeho jemnější forma a buď se do něj klíčovými slovy šifruje skutečný stav, nebo body zůstávají uloženy v počítači - je to kvůli kontinuitě v následném ročníku, kde už může působit jiný pedagog apod. Hodnocení bude vždy, ale nevylučuji změnu formy, která nebude subjektivně tak tvrdá atd. ;-)

0/0
17.8.2017 1:19



Zeman vyhrál... Vyhrál?

Zeman_projev

Blogeři komentují prezidentské volby. Čtěte ZDE.

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.