Děkujeme za pochopení.
F39r81a42n91t69i38š64e34k 52K66š65í73r
Nestalo by se vůbec nic, stejně jako kdyby se zrušila povinná školní docházka.
Z19u88z48a94n44a 28F37a93n19t82o92v16a
Brzy prijde doba, kdy vetsinu prace budou delat roboti. Pise se o tom uz dost otevrene. Jejich schopnost ucit se bude s lidmi neporovnatelna. Pak snad uz opustime zastarale, neefektivni a demotivujici znamkovani a prejdeme v ramci vychovy a vzdelavani k pristupum uchovavajicim kreativitu, originalitu a sebeuctu. Mozna az si vsimneme, jak se umela inteligence uci sama metodou opakovani, taky se trochu zamyslime. Kazdopadne ti pomali, nevykonni a frustrovani robutci co dnes vychazeji ze skol potreba nebudou...
V96o51k20o91u17n 44V44l53a32d58i68m10i26r
U maturitniho vysvedceni vnucky jsem porozumel jen ze ma prumer ze vsech predmetu 2,5. U jednotlivych predmetu pak tam byla cela rada znamek, ktere mi toho moc nerikaly, ale nejak z nich vyplynul pak i ten prumer.
Ovsem o ctyri roky mladsi vnuk dostal coby vysvedceni desetistrankove slovni hodnoceni kteremu rozumela jen snacha - ucitelka.
V74l12a13d52i17m47í71r 82A68i70m
Zrušit či změnit administrativním zásahem zavedenou číselnou klasifikaci samozřejmě není problém. Ale čím ji nahradit?
Vícestupňový systém nic neřeší, na okrajích stále bude „výborný“ a „nedostatečný“. Počet mezistupňů je vcelku nepodstatný.
Jako nejnešťastnější se vždy projevilo slovní hodnocení. Byl-li vytvořen jakýsi standardizovaný mustr, tak zase vznikla hodnotová stupnice (jen méně praktická a mnohoslovná) a nic se nezměnilo. Navíc sjednotit text tak, aby vyhovoval pro potřeby odborných předmětů (IT) i pro potřeby „výchov“ (TV) i pro potřeby hodnocení „klasických“ všeobecně vzdělávacích předmětů (ČJ, M) je prakticky nemožné a dovoluji si autora ujistit, že v nedávné historii už tu podobné pokusy byly. Neujaly se.
Ponechat volné pole tvořivosti jednotlivým kantorům zase neznamená nic jiného, než poměrně jasné číselné hodnocení nahradit jakýmisi silně zakonspirovanými mnohomluvnými a nicneříkajícími úvahami, které nejen že nebude možné jakkoli sumarizovat, ale ani je objektivně porovnávat. Nehledě na to, že mnoho takovýchto „hodnocení“ by se rychle a celkem oprávněně stalo zdrojem všeobecného veselí. To už zde ale také bylo.
A přesvědčit kantora, že má místo napsání jedné známky vytvořit vyčerpávající slohovou práci o schopnostech žáka? Vyučující matematiky (např.), který učí v cca pěti třídách, získá za pololetí jen v písemkách kolem tisíce známek. To byste po něm fakt chtěl, aby k nim vypracoval tisíc slohovek?
M11a12r46c74e82l56a 88N35e93č27a28s72o27v18á
Dnes má každá větší firma oddělení controllingu, které velmi jednoduše kalkuluje, plánuje a pak to hodnotí. Ta hodnocení jsou takové známky pro dospělé, bez toho by se žádná firma moc nehnula dopředu.
M31a21r51c60e29l47a 78N37e77č61a90s16o39v85á
..., které velmi jednoduše řečeno kalkuluje,...
W67a35l68d51a 30W80i42n41t16e57r
Nějaké hodnocení žáka musí být, nejen pro osobní zpětnou vazbu, ale hlavně kvůli dalšímu uplatnění - základní škola je sítem, kde se žák převážně učí učit (nikoliv studovat - žák není student) a podle toho, jak lehce zvládá či nezvládá, je hodnocení vstupenkou na další typ školy. Vím, že obsahem osnov základního školství je spousta nesmyslů, ale je to strategie zmíněného síta. V našich končinách se hodnotí obráceným dvacetibodovým způsobem, přičemž 10 bodů a níže je už jakoby nedostatečná, takže prakticky se hodnotí deseti stupni a někde jen A až E. Slovní hodnocení je jeho jemnější forma a buď se do něj klíčovými slovy šifruje skutečný stav, nebo body zůstávají uloženy v počítači - je to kvůli kontinuitě v následném ročníku, kde už může působit jiný pedagog apod. Hodnocení bude vždy, ale nevylučuji změnu formy, která nebude subjektivně tak tvrdá atd.
- Počet článků 61
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 182x
Autor je odborný učitel IT na SPŠE Ječná a IT Step a specializuje se mimo jiné na webové technologie. Je také autorem blogu blogkantora.cz.